در بسته خبری حوادث امروز خراسان جنوبی اخباری را با عناوین توقیف ۲ دستگاه خودروی شوتی در زیرکوه، پلمپ ۴ مغازه متخلف در قاین، انهدام باند سارقان در طبس، دستگیری ۴ خرده فروش موادمخدر بشرویه و ... را مرور می کنیم.
کد خبر: ۱۱۱۹۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳ 08 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از خبرگزاری فارس، در بسته خبری حوادث امروز خراسان جنوبی اخباری را با عناوین توقیف ۲ دستگاه خودروی شوتی در زیرکوه، پلمپ ۴ مغازه متخلف در قاین، انهدام باند سارقان در طبس، دستگیری ۴ خرده فروش موادمخدر بشرویه و دستگیری عاملان قتل در سرایان را مرور می‌کنیم.

توقیف ۲ دستگاه خودروی شوتی در زیرکوه

سرهنگ هادی سیلمانی، فرمانده انتظامی شهرستان زیرکوه اظهارداشت: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۲ خودروی سواری شوتی مشکوک شده و برای بررسی بیشتر خودرو‌ها را متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودروها؛ مقدار هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع فراورده‌های نفتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زیرکوه افزود: ماموران در این رابطه ۲ خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیرکردند که متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

پلمپ ۴ مغازه متخلف در قاین

سرهنگ محمود زال بیکی، فرمانده انتظامی شهرستان قاینات هم از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و نظارت بر اصناف در راستای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از تخلفات و جرایم خبر داد و اظهار داشت: مجموعه انتظامی با افراد سودجو که سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازند، برخورد قاطعانه و قانونی می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی دریافت گزارشات مردمی مبنی بر فروش قرص‌های غیرمجاز توسط متصدیان برخی مغازه داران در سطح شهرستان قاین، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان قاین افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی نامحسوس، از صحت خبر اطمینان حاصل کرده و با هماهنگی مقام قضائی به محل‌های مورد نظر اعزام شدند.

سرهنگ زال بیکی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از واحد‌های صنفی انواع قرص‌های غیر مجاز متادون، ترامادل و روانگردان و کالای قاچاق کشف کردند که در این رابطه پرونده تشکیل و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه به دستور مقام قضائی ۴ باب مغازه متخلف پلمب شدند؛ از مردم خواست در صورت اطلاع یا مواجهه با هرگونه تخلف در اصناف، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انهدام باند سارقان در طبس

سرهنگ فاضل مریمی، فرمانده انتظامی طبس نیز گفت: با وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در سطح بخش دیهوک این شهرستان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان طبس با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، یک نفرسارق را در این خصوص شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس بیان داشت: متهم ابتدا در اظهارات خود منکر هرگونه جرم و اتهامی شد، اما با روبه رو شدن شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اقرار گشود و به ۵ فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ مریمی با بیان این که در ادامه عملیات با توجه به اظهارات متهم دستگیر شده یک نفر همدست وی به همراه یک نفر مالخر نیز توسط ماموران پلیس دستگیر شدند؛ تصریح کرد: در این زمینه متهمان دستگیرشده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری ۴ خرده فروش موادمخدر بشرویه

سرهنگ نصرالله طاهری، فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه نیز اظهارداشت: مأموران انتظامی این شهرستان به منظور پاکسازی نقاط آلوده و مقابله با مصرف کنند گان و توزیع کنند گان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم خیز را اجرایی کردند.

وی بیان داشت: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده میدانی مناطق آلوده و جرم خیز را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی محل‌های شناسایی شده را بازرسی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه افزود: مأموران در این عملیات پاتوق‌های شناسایی شده را بازرسی کردند و مقادیری مواد مخدر و ۴ نفر خرده فروش را دستگیر کردند.

سرهنگ طاهری با اشاره به این که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند؛ خاطر نشان کرد: هدف از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی مناطق آلوده برقراری امنیت پایدار، ایجاد آسایش و آرامش برای مردم، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و شیوع اعتیاد در جامعه است.

دستگیری عاملان قتل در سرایان

سرهنگ مهدی شکوهی راد، فرمانده انتظامی سرایان نیز گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰مبنی بر یک مورد مرگ مشکوک در شهرستان سرایان بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی با مرجع قضائی و یک سری اقدامات تخصصی و پلیسی در همان لحظات اولیه سرنخ‌هایی به دست آورده و پس از حصول اطمینان و جمع آوری ادله و مستندات هویت عاملان این قتل شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سرایان بیان داشت: در اقدام سریع و با دقت عمل ماموران و انجام اقدامات پلیسی، محل اختفاء متهمان مورد نظر شناسایی و در کمتر از۱۲ساعت از زمان وقوع قتل ۲ نفر دستگیر شدند و پس از بازجویی فنی وتخصصی به ارتکاب قتل با مشارکت یکدیگر اعتراف کردند.

سرهنگ شکوهی راد با اشاره به اینکه قاتل انگیزه کار خود را اختلافات شخصی اعلام نموده است؛ تصریح کرد: متهم به همراه برادرش که در قتل مشارکت داشته پس از تشکیل پرونده برایسیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی به خانواده‌ها توصیه کرد: می‌توان با به کارگیری اندکی سعه صدر و کنترل خشم از وقوع بسیاری از جنایات این چنینی پیشگیری کرد.

برچسب ها: خراسان جنوبی ، قتل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار